Fogreszelés: miért szükséges?

A lovaknak különleges a fogazatuk, eltérően az emberekétől és a húsevők fogazatától.
Ugyanis az ő fogaik életük során folyamatosan nőnek kifelé, az állkapocscsont és az arccsont üregéből. Ezért is fontos a rendszeres fogreszelés.

A növekedésük, ezáltal a kopásuk sem egyforma. A lovaknak szükséges legalább évente egyszeri alapos, bódításban történő szájüregi vizsgálatot végezni. Ezek során negyedenként vizsgáljuk a fogazatot, mely 3 db metszőfogból, méneknél 1 db szemfogból, majd 3 db előzápfogból, és 3 db zápfogból áll. Foghiány esetén, a hiányos foggal szembenlévő fog túlnövése is okozhat problémát.

A lovak speciális alakban rágnak, mely eredményezi a fogak kopását. Ha ez a mechanizmus megváltozik valamilyen okból, ami lehet sérülés, lovaglás során fellépő fájdalom, vagy rossz fog miatt, a fogak rendellenes  alakú kopása jöhet létre. Ez lehet hullámos vagy ollós. Ezek a sokszor élesre kopott fogak a nyálkahártya, esetleg a nyelv sérülését okozzák. A tulajdonos sokszor azt veszi észre hogy: „nem szívesen fordul” vagy esetleg „rángatja a fejét”. De az is fogproblémára utalhat, hogy a ló kondíciója nem, vagy nagyon nehezen javul. A visszatérő enyhébb kólikás rohamok esetén is érdemes a fogproblémára gondolni.